rusmuseumvrm.ru/data/collections/painting/19_20/zh-5712/i... en.m.wikipedia.org/wiki/Nikolai_Clodt_von_J%C3%BCrgensburg Decorative panel for the Russian Peripherys pavilion at the World Exhibition in Paris (1900) for the Siberian Division. Pictured is Medny Island in the Kommander Islands group. Rus: Декоративное панно, выполненное для павильона Русских окраин на Всемирной выставке в Париже (1900) для Сибирского отдела. Изображен остров Медный в группе Командорских островов. This canvas and other works by Korovin-Klodt, created for the 1900 Paris World Exhibition, for many decades lay rolled up in the vaults of the Russian Museum, because modernism was condemned in the USSR by communist authorities. The Russian Museum owns a complex of 31 panels created by Konstantin Korovin for the Russian Peripherys Department at the 1900 World's Exhibition in Paris. The complex includes panels for the Northern Department, for the Siberian Department and for the Central Asian Department. The panels for the Siberian Department were created by Korovin together with Russian artist Nikolai Clodt von Jurgensburg. The Siberian Hall was decorated with separately hanging panels depicting the taiga near Lake Baikal, gold mining, a northern bird colony, a herd of whales swimming in the sea, and a rookery of the nothern fur seals on the Kommander Islands. Stylished in silver-green color and designed for perception from a relatively close distance, they are pictured in separate short and long strokes, combining the style of modernity and impressionism. Panels are laconic and monumental in the interpretation of forms. Skillfully transmitted lighting - the soft, diffused light of Siberia. An important role in developing the idea of the exposition was played by the outstanding Russian geographer Pyotr Semyonov-Tyan-Shansky, curator of the Peripherys Division, editor and one of the authors of the collection “Peripherys of Russia”, which was the catalog of the exhibition. The choice of motives for future panels, their sizes, format and location in the space of the exhibition halls were connected by a common plan. The proximity of exhibits of various nature influenced the uniform color scheme of each of the three groups of paintings. Korovin’s activities at the exhibition and his panels were highly appreciated by the art community - the international jury of the Paris exhibition awarded him gold and silver medals. By the decision of the Government of the French Republic, he becomes a holder of the Legion of Honor. For the second and last time in its entirety, the panel complex was exhibited at the III exhibition of the 'Mir iskusstva' in 1901 in St. Petersburg in the halls of the Academy of Arts. At the end of the exhibition, all panels entered the Russian Museum. Rus: Русскому музею принадлежит комплекс из 31 панно, созданных Константином Коровиным для Отдела окраин России на Всемирной выставке в Париже 1900 года. В комплекс входят панно для Северного отдела, для Сибирского отдела и для отдела Средней Азии. Панно для Сибирского отдела были созданы Коровиным совместно с русским художником Николаем Клодтом фон Юргенсбургом. Зал Сибири украшали отдельно висящие панно, изображающие тайгу у Байкала, добычу золота, северный птичий базар, стадо китов, плывущих в море, лежбище котиков на Командорских островах. Выдержанные в серебристо-зеленом колорите и рассчитанные на восприятие со сравнительно близкого расстояния, они написаны раздельными короткими и протяженными мазками, сочетая стилистику модерна и импрессионизма. Панно отличаются лаконизмом и монументальностью в трактовке форм. Искусно передано освещение - мягкий, рассеянный свет Сибири. Важную роль в разработке идеи экспозиции сыграл выдающийся российский географ Пётр Семенов-Тян-Шанский, куратор Отдела окраин, редактор и один из авторов сборника «Окраины России», являвшегося каталогом выставки. Выбор мотивов будущих панно, их размеры, формат и местоположение в пространстве экспозиционных залов были связаны общим замыслом. Соседство разнообразных по своей природе экспонатов влияло на единую цветовую гамму каждой из трех групп полотен. Деятельность Коровина на выставке и его панно были высоко оценены художественным сообществом — международное жюри Парижской выставки присудило ему золотую и серебряную медали. Решением правительства Французской республики он становится кавалером ордена Почетного легиона. Второй и последний раз в полном составе комплекс панно экспонировался на III выставке «Мира искусства» в 1901 году в Петербурге в залах Академии художеств. По окончании выставки все панно поступили в Русский музей. Эта и другие достопримечательности, города, люди и просто фотографии на Картинках NofolloW.Ru">
Описание: КОНСТАНТИН КОРОВИН, НИКОЛАЙ КЛОДТ ФОН ЮРГЕНСБУРГ - Птицы Location: State Russian Museum, Saint Petersburg, Russia. Sources: rusmuseumvrm.ru/data/collections/painting/19_20/zh-5712/i... en.m.wikipedia.org/wiki/Nikolai_Clodt_von_J%C3%BCrgensburg Decorative panel for the Russian Peripherys pavilion at the World Exhibition in Paris (1900) for the Siberian Division. Pictured is Medny Island in the Kommander Islands group. Rus: Декоративное панно, выполненное для павильона Русских окраин на Всемирной выставке в Париже (1900) для Сибирского отдела. Изображен остров Медный в группе Командорских островов. This canvas and other works by Korovin-Klodt, created for the 1900 Paris World Exhibition, for many decades lay rolled up in the vaults of the Russian Museum, because modernism was condemned in the USSR by communist authorities. The Russian Museum owns a complex of 31 panels created by Konstantin Korovin for the Russian Peripherys Department at the 1900 World's Exhibition in Paris. The complex includes panels for the Northern Department, for the Siberian Department and for the Central Asian Department. The panels for the Siberian Department were created by Korovin together with Russian artist Nikolai Clodt von Jurgensburg. The Siberian Hall was decorated with separately hanging panels depicting the taiga near Lake Baikal, gold mining, a northern bird colony, a herd of whales swimming in the sea, and a rookery of the nothern fur seals on the Kommander Islands. Stylished in silver-green color and designed for perception from a relatively close distance, they are pictured in separate short and long strokes, combining the style of modernity and impressionism. Panels are laconic and monumental in the interpretation of forms. Skillfully transmitted lighting - the soft, diffused light of Siberia. An important role in developing the idea of the exposition was played by the outstanding Russian geographer Pyotr Semyonov-Tyan-Shansky, curator of the Peripherys Division, editor and one of the authors of the collection “Peripherys of Russia”, which was the catalog of the exhibition. The choice of motives for future panels, their sizes, format and location in the space of the exhibition halls were connected by a common plan. The proximity of exhibits of various nature influenced the uniform color scheme of each of the three groups of paintings. Korovin’s activities at the exhibition and his panels were highly appreciated by the art community - the international jury of the Paris exhibition awarded him gold and silver medals. By the decision of the Government of the French Republic, he becomes a holder of the Legion of Honor. For the second and last time in its entirety, the panel complex was exhibited at the III exhibition of the 'Mir iskusstva' in 1901 in St. Petersburg in the halls of the Academy of Arts. At the end of the exhibition, all panels entered the Russian Museum. Rus: Русскому музею принадлежит комплекс из 31 панно, созданных Константином Коровиным для Отдела окраин России на Всемирной выставке в Париже 1900 года. В комплекс входят панно для Северного отдела, для Сибирского отдела и для отдела Средней Азии. Панно для Сибирского отдела были созданы Коровиным совместно с русским художником Николаем Клодтом фон Юргенсбургом. Зал Сибири украшали отдельно висящие панно, изображающие тайгу у Байкала, добычу золота, северный птичий базар, стадо китов, плывущих в море, лежбище котиков на Командорских островах. Выдержанные в серебристо-зеленом колорите и рассчитанные на восприятие со сравнительно близкого расстояния, они написаны раздельными короткими и протяженными мазками, сочетая стилистику модерна и импрессионизма. Панно отличаются лаконизмом и монументальностью в трактовке форм. Искусно передано освещение - мягкий, рассеянный свет Сибири. Важную роль в разработке идеи экспозиции сыграл выдающийся российский географ Пётр Семенов-Тян-Шанский, куратор Отдела окраин, редактор и один из авторов сборника «Окраины России», являвшегося каталогом выставки. Выбор мотивов будущих панно, их размеры, формат и местоположение в пространстве экспозиционных залов были связаны общим замыслом. Соседство разнообразных по своей природе экспонатов влияло на единую цветовую гамму каждой из трех групп полотен. Деятельность Коровина на выставке и его панно были высоко оценены художественным сообществом — международное жюри Парижской выставки присудило ему золотую и серебряную медали. Решением правительства Французской республики он становится кавалером ордена Почетного легиона. Второй и последний раз в полном составе комплекс панно экспонировался на III выставке «Мира искусства» в 1901 году в Петербурге в залах Академии художеств. По окончании выставки все панно поступили в Русский музей.
Tags:
Поиск и фотоизображения предоставлены компанией Flickr с помощью сервиса Flickr API согласно Правилам пользования сайтом Flick.com и его сервисами. Графические изображения являются публичными, размещёнными их авторами в свободный доступ (Public) и физически расположены на серверах Flickr. Все права на фотографии принадлежат их авторам согласно пользовательскому соглашению сервиса Flickr.com и охраняются законами, регулирующими авторские права.